Smokey: Ram de Vlam

Voor Veiligheidsregio Noord Holland ontwierp en bouwde FireWare de marktwagen ‘Ram de Vlam’. De marktwagen is ingericht als huiskamer van Smokey, de rookmelder. In de huiskamer hangt een televisie waar een animatie op te zien is van hond Smokey. Er gebeuren allerlei ongevallen. De droger vliegt in brand en er ontstaat een vlam in de pan. Synchroon met de animatie gebeuren de ongevallen echt in de huiskamer. In de animatie is een quiz verwerkt waaraan het publiek kan deelnemen. Stemmen gebeurt door het juiste antwoord op brandmelder te kiezen die zijn ingebouwd in de klep van de marktwagen.


Smokey

Smokey is een gehelmde waakhond en al vijf jaar lang mascotte van de brandweer. Auke Raaff, senior beleidsmedewerker risicobeheersing bij Veiligheidsregio Noord-Holland Noord legt uit: “Een rookmelder is immers een elektronisch waakhond die aanslaat bij onheil en daarmee letterlijk mensenlevens redt. Smokey trekt hiermee de aandacht van het grote publiek. Hij reist ook door de regio’s Groningen, Friesland en Drenthe”.


Brandveiligheid

De campagne brengt brandveiligheid op een leuke manier onder de aandacht. Zorg voor preventie en tijdige alarmering, want bij een woningbrand heeft u maar drie minuten om uzelf in veiligheid te brengen.


Evenementen

Van de huishoudbeurs tot een markt of open dag bij de brandweer. Ram de Vlam wordt veelvuldig ingezet. Raaff: “Ram de Vlam trekt gelijk de aandacht en kan de concurrentie met andere belevenissen aan. De show duurt bijna een kwartier, maar mensen blijven kijken en doen actief mee. Het grote aantal rookmelders dat vervolgens wordt verkocht geeft een goede indicatie van het succes van de campagne.”

ONZE KERNWAARDEN


Inspirerend

FireWare inspireert haar klanten en de branche met haar creatieve concepten en haar co-creatieve aanpak. Door zelf ook open te staan en te leren van onze omgeving blijven we trendsettend en komen we samen tot het beste resultaat.


Creatief

We vinden originele oplossingen voor problemen en uitdagingen. We creëren nieuwe producten en oplossingen al dan niet vanuit een blanco canvas. Daarbij zijn we in staat functionele eisen om te zetten in een praktisch, esthetisch verantwoord ontwerp. We verliezen de belangen van de verschillende gebruikers hierbij niet uit het oog.


Betrouwbaar

We doen wat we beloven. We zeggen liever ‘nee’ of verwijzen door, dan dat we een belofte niet waar kunnen maken.


Duurzaam

We beseffen ons dat we deze planeet te leen hebben. Op iets wat je leent ben je zuinig. Daarom geven we zo goed mogelijk invulling aan de thema's duurzaamheid & milieu. Dat begint bij de kleine dingen, zoals het scheiden van afval, maar het heeft ook onze aandacht bij het ontwerpen van onze oplossingen.


Authentiek

We blijven trouw aan ons zelf. Onze theatertechnische en creatieve achtergrond schijnt door in al onze producten en diensten. Humor, af en toe een vleugje ironie en lol maakt deel uit van de cultuur bij FireWare. Maar bovenal hebben we respect voor onze klanten, leveranciers, medewerkers en andere stakeholders. We gaan voor het best haalbare resultaat en langdurige relaties.


Excellent

We streven naar excellente producten, excellente processen en een excellente dienstverlening. We realiseren ons hierbij dat continu verbeteren de sleutel is. Dit doen we door een cultuur te koesteren waarbij ruimte is voor opbouwende kritiek en waarbij we open staan voor elkaars nieuwe ideeën.