Coolbox

Wanneer Brandweer Amsterdam-Amstelland op zoek gaat naar nieuwe medewerkers, zet zij de ‘Coolbox’ in. In deze wervingscontainer worden tijdens festiviteiten op leuke wijze getest of potentiele brandweerlieden ‘cool’ blijven in een stress situatie.

Blijf jij cool als het heet wordt?
De kandidaten krijgen 90 seconden de tijd om een slachtoffer te redden uit de rokerige ruimte. Het sleutelwoord in de container is desoriëntatie. Door de slimme inrichting, de rook, het lawaai van een slow whoop en het geflitst van lampen is het moeilijk ‘cool’ te blijven. De vele prikkels, het ontwerp en de tijdsdruk verlangen een doortastende systematische werkwijze om het slachtoffer (een oefenpop) te vinden. Lukt het voordat de teller op nul staat?

Technisch ontwerp en realisatie
Het technisch ontwerp en de realisatie is verzorgd door FireWare. In samenwerking met een projectteam van Brandweer Amsterdam en reclamebureau ARA is de Coolbox tot stand gekomen en inmiddels een begrip geworden.

Reclameprijs
De Coolbox van Brandweer Amsterdam Amstelland heeft 14 mei 2007 de prijs gewonnen voor de meest creatieve wervingscampagne. Dit vond plaats bij de uitreiking van de Magneten 2007, in de categorie ‘Evenementen, acties en beurzen’.

ONZE KERNWAARDEN


Inspirerend

FireWare inspireert haar klanten en de branche met haar creatieve concepten en haar co-creatieve aanpak. Door zelf ook open te staan en te leren van onze omgeving blijven we trendsettend en komen we samen tot het beste resultaat.


Creatief

We vinden originele oplossingen voor problemen en uitdagingen. We creëren nieuwe producten en oplossingen al dan niet vanuit een blanco canvas. Daarbij zijn we in staat functionele eisen om te zetten in een praktisch, esthetisch verantwoord ontwerp. We verliezen de belangen van de verschillende gebruikers hierbij niet uit het oog.


Betrouwbaar

We doen wat we beloven. We zeggen liever ‘nee’ of verwijzen door, dan dat we een belofte niet waar kunnen maken.


Duurzaam

We beseffen ons dat we deze planeet te leen hebben. Op iets wat je leent ben je zuinig. Daarom geven we zo goed mogelijk invulling aan de thema's duurzaamheid & milieu. Dat begint bij de kleine dingen, zoals het scheiden van afval, maar het heeft ook onze aandacht bij het ontwerpen van onze oplossingen.


Authentiek

We blijven trouw aan ons zelf. Onze theatertechnische en creatieve achtergrond schijnt door in al onze producten en diensten. Humor, af en toe een vleugje ironie en lol maakt deel uit van de cultuur bij FireWare. Maar bovenal hebben we respect voor onze klanten, leveranciers, medewerkers en andere stakeholders. We gaan voor het best haalbare resultaat en langdurige relaties.


Excellent

We streven naar excellente producten, excellente processen en een excellente dienstverlening. We realiseren ons hierbij dat continu verbeteren de sleutel is. Dit doen we door een cultuur te koesteren waarbij ruimte is voor opbouwende kritiek en waarbij we open staan voor elkaars nieuwe ideeën.