Complete BHV-bussen ACM

ACM groeide in korte tijd uit van een klein bedrijf opgezet door 3 man, tot een flinke dochteronderneming van Connexxion Ambulancezorg. Door gebruik te maken van de nieuwste technieken ontwikkelen ze zich steeds verder. Mobiliteit staat hierbij centraal.

In 2006 richtte Aart Bosmans samen met twee anderen ACM Opleidingen op. “Uit de praktijk van Connexxion Ambulancezorg bleek dat er behoefte was aan een betere invulling van trainingen. Ons werd gevraagd of wij dat niet konden.” Zo gezegd zo gedaan, de drie gingen EHBO-trainingen verzorgen naast hun baan bij de ambulancedienst. “Hieruit volgde weer de vraag vanuit BHV en brandweer voor trainingen. We kenden het werkveld natuurlijk goed en dan zie je dat dingen anders of beter kunnen.” ACM groeide rap en in 2009 werd het een dochteronderneming van Connexxion, dat niet alleen bekend is van taxi’s en openbaar vervoer, maar ook van de ambulancezorg.

“Mobiel, modulair en koppelbaar”

“Alles mobiel, modulair en koppelbaar”, zo luidt het motto van Bosmans. Dit bracht hem op het idee van busjes voor de BHV-opleidingen. “Elke instructeur heeft zijn eigen auto en is verantwoordelijk voor zijn eigen spullen. Alles is bovendien altijd compleet!” In de garage pronkt een prachtige bus vol met spullen voor de BHV-les. Alles zit in zijn eigen vakje in een stevig frame. “Van tevoren is met de instructeurs overlegd wat zij in de bus wilden hebben. Vervolgens hebben we aan FireWare gevraagd of dit mogelijk was en zijn zij met het eerste ontwerp gekomen.” Met aparte vakken voor de Brandpop, blustrainer, opzetstukken, oefenblussers en een vulsysteem is binnen een handomdraai een blusoefening uitgezet. Maar ook als er een scenario voor een ontruiming gemaakt moet worden ligt alles bij de hand: een rookmachine, een SoundBox, een Brad met Body for CPR en natuurlijk de grote en kleine silkflames.

Uniformiteit

De uniformiteit die de bussen geeft is belangrijk: “We worden groter en dat betekent meer docenten. Ik kan nu snel een nieuwe bus bestellen en alles is dan exact hetzelfde. We zijn gestart met 6 van deze BHV-bussen en bestellen ze regelmatig na.”

Vervolg

“FireWare kent het bedrijf en kan goed meedenken. Ze hebben een breed beeld en dat is makkelijk communiceren.” De samenwerking is goed bevallen en heeft aangezet tot nog meer ideeën. ACM Opleidingen heeft FireWare ingezet voor het ontwerp en bouw van semi-mobiele trainingsunits. “Een vast pand remt je flexibiliteit en met de units als oefenlocatie kunnen we goed op de klantbehoefte inspelen. De basis is dat je goed naar de klant luistert, dat is belangrijk

ONZE KERNWAARDEN


Inspirerend

FireWare inspireert haar klanten en de branche met haar creatieve concepten en haar co-creatieve aanpak. Door zelf ook open te staan en te leren van onze omgeving blijven we trendsettend en komen we samen tot het beste resultaat.


Creatief

We vinden originele oplossingen voor problemen en uitdagingen. We creëren nieuwe producten en oplossingen al dan niet vanuit een blanco canvas. Daarbij zijn we in staat functionele eisen om te zetten in een praktisch, esthetisch verantwoord ontwerp. We verliezen de belangen van de verschillende gebruikers hierbij niet uit het oog.


Betrouwbaar

We doen wat we beloven. We zeggen liever ‘nee’ of verwijzen door, dan dat we een belofte niet waar kunnen maken.


Duurzaam

We beseffen ons dat we deze planeet te leen hebben. Op iets wat je leent ben je zuinig. Daarom geven we zo goed mogelijk invulling aan de thema's duurzaamheid & milieu. Dat begint bij de kleine dingen, zoals het scheiden van afval, maar het heeft ook onze aandacht bij het ontwerpen van onze oplossingen.


Authentiek

We blijven trouw aan ons zelf. Onze theatertechnische en creatieve achtergrond schijnt door in al onze producten en diensten. Humor, af en toe een vleugje ironie en lol maakt deel uit van de cultuur bij FireWare. Maar bovenal hebben we respect voor onze klanten, leveranciers, medewerkers en andere stakeholders. We gaan voor het best haalbare resultaat en langdurige relaties.


Excellent

We streven naar excellente producten, excellente processen en een excellente dienstverlening. We realiseren ons hierbij dat continu verbeteren de sleutel is. Dit doen we door een cultuur te koesteren waarbij ruimte is voor opbouwende kritiek en waarbij we open staan voor elkaars nieuwe ideeën.